0

Miközben a vasúti szerelvények láthatóan korszerűsödnek, a vasútállomási épületek egy részében megállt az idő. Különösen a kis forgalmú helyeken lévő létesítményekre férne rá a felújítás.

Tarnaszentmá­rián jártunk a közelmúltban, s bár teljesen más okból volt dolgunk a faluban, feltűnt, hogy a vasútállomás épületének környékén valakik a burjánzó növényzetet ritkítják. Egy-egy tehervonat elhaladtát leszámítva évtizede nincs már forgalom errefelé. A falubeliek a vasút hiányát úgy, ahogy megszokták volna, de a vasúti személyszállítást pótolni hivatott buszjáratok is megszűntek. Ám ez már egy másik történet, nem függ össze az olvasóink által is feszegetett kérdéssel, akik azt nehezményezték, hogy a MÁV nem költ eleget az épületei felújítására.

– Ritkán utazom vonattal, de a napokban Gyöngyösre is mentem, Kálban is volt dolgom. Az állomásokon mintha megállt volna az idő. Kezemben egy XXI. századi okostelefonnal körbevett a „várótermi XX. század” – méltatlankodott olvasónk, Tóth Róbert.

Nehezen biztosított az őrzés, az állagmegőrzés

A vasúttársaság kommunikációs igazgatóságán a felvetésünkre elismerték: Kál-Kápolnán az elmúlt időszakban átfogó felújítás valóban nem volt. Megjegyezték ugyanakkor, hogy az épület homlokzatának és a csatlakozó térburkolatnak a karbantartását elvégezte a MÁV. Az állomás teljes rekonstrukciójára vonalkorszerűsítési beruházás keretében kerülhet sor.

– A gyöngyösi vasútállomás utas- és áruforgalma az utóbbi­ években jelentősen visszaesett, a helyiségek 60 százaléka kihasználatlan. Az üresen álló állomási területek hasznosítása iránt korábban az önkormányzat is érdeklődött, előrelépés azonban még nem történt. Az épületen nyolc éve kicserélték a teljes tetőhéjazatot. A homlokzat karbantartása pedig a középtávú tervek között szerepel – reagáltak a mátraalji város állomásépületével kapcsolatos felvetésre.

bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz: HEOL.HU

Megjegyzés küldése

 
Top