0

A kérdés, hogy mitől utaznának hosszabban is itthon a magyarok, az első nagy kampány helyszínötleteket és VR-t vet be válaszként.

Elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség első, nyár végéig tartó integrált kampánya. A fő cél a belföldi vendégéjszakák számának növelése. Ugyan a vendégek száma és az éjszakák száma is rekordszámokat hozott 2016-ban és az első negyedévben, az átlagosan eltöltött idő 2,4 éjszaka, ami lényegében stagnál.

Az MTÜ belföldi felmérésében ezért azt vizsgálta, mitől maradnának a magyar utazók tovább, és a válasz szerint ha „lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy valamilyen érdekes, tematikus út, látnivaló.”

„A turizmus versenyképességének növekedése nem várható pusztán a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is” – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A kampány ezért kevésbé ismert értékeket vett elő: a Fertő-tavi cölöpházakat, Egerszalókot és a Balaton-felvidéki Hegyestűt. A fedezdfel.itthon.hu alatt kampánywebszájt is indult, és mobilos bemutatókkal, VR-megoldásokkal települnek ki a fesztiválokra, sőt, a korszellemet meghallva véleményvezérek bevonása is várható a közösségi felületeken.

forrás: Kreatív Online

Megjegyzés küldése

 
Top