0

Digitalizálva igyekeznek megmenteni az utókornak a falu fényképes múltját.

Az elmúlt években értékmentő munka kezdődött Nagyvisnyón, Bakk Zsuzsanna a község életét bemutató régi fényképeket kutat föl és digitalizál. Van, aki őt keresi meg, van, akit ő keres föl, máskor pedig véletlenül bukkan rá értékekre a kidobott lomok között.

Szeretem a régiségeket, a múlttal kapcsolatos dolgokat, szívügyem az értékmentés, az, hogy fölhívjam a figyelmet ezekre. Van saját családi képgyűjteményem, s amikor bepillantást nyertem mások régi fotói közé, rájöttem, hogy itt komoly értékek vannak.

Megtanultam digitalizálni, kölcsönkértem a fotókat, s beszkenneltem őket, majd utánajártam a rajtuk szereplő embereknek és a képhez kapcsolódó történetnek – kezdte a fotógyűjtés sztoriját Bakk Zsuzsanna, aki egyébként Szilvásváradról került Nagyvisnyóra, s társadalmi munkában, egy időszakban pedig kulturális közmunkában végezte a gyűjtést.

Nagyvisnyó önfenntartó település volt, a kendert a helyi vízimalmokban törték meg, tilolás 
után pedig vásznat szőttek belőle. A kép a kendervágásról hatvan évvel ezelőtt készült 

Sokszor apró, ötször hét centiméteres képeket őrizgetnek otthon, idős tulajdonosaik pedig már nem is látják, ki van rajtuk. Azonban ezek is meglepően jól digitalizálhatók és nagyíthatók. Persze függ mindez a papír minőségétől is, amelyeknek pedig a hátulja is érdekes, úgy azt is beszkenneli, előzőleg engedélyt kérve a tulajdonosoktól, hiszen személyes feljegyzéseket is tartalmazhatnak. A ­régi képek gyűjtése bizalmi dolog.

bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz:  HEOL.HU

Megjegyzés küldése

 
Top