0

Egyre rosszabb állapotban van a Szilvásvárad és Putnok közötti vasútvonal, a hasznosítására irányuló törekvések pedig nem haladnak villámgyorsan.

fotó: iho.hu
Néhány jogszabályváltozást már sikerült elérniük az önkormányzatoknak, hogy turisztikai célra használják a meglévő pálya egy részét, további változtatások azonban még váratnak magukra.

Két évvel ezelőtt módosították a vasúti törvényt és azóta is születtek már szabályok, amelyek a turisztikai célú vasúti hajtányokra vonatkoznak.

Kérdés, hogy a kormánynak milyen szándékai vannak a szárnyvonal újranyitásával kapcsolatban. Ha ugyanis ­újra üzemeltetnék ott a vasutat, akár veszteségek árán is, mert a turizmusnak volna rá igénye, azért mélyen a zsebbe kellene nyúlni.

Mindeközben nemrégiben elhangzott, a turizmusra még több állami forrást szánnak, a következő években több száz milliárd forintot akarnak belepumpálni, s korábban meghirdettek egy kisvasútfejlesztési programot is, amelybe beleférhetnek akár a szilvásváradi tervek is.

A szívemnek oly kedves Putnok–Szilvásvárad–Eger vasútvonalat több hegyomlás is elzárja, s egyre vastagabb pénzeket látok, hogy mibe kerülne a kijavítása. Helyre kellene állítani – mondta el lapunknak Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a múlt heti közlekedési konferencián.

A jelenlegi mellékvonalak egy része az elővárosi rendszerbe applikálható, ez körülbelül a szárnyvonalak 40–50 százalékát jelenti.

Van azonban ma is néhány olyan vasútvonal, amely nem kapcsolható elővárosrendszerhez, ilyenkor példaként mindig a szilvásváradit említem, vagy a Barcs–­Villányt, illetve a cuhavölgyi vonalat, amelyek helyi idegenforgalmi érdekeket szolgálnak. A szilvásváradi az ország egyik legszebb vonalvezetésű vasútja, de az előbb említett másik kettő is ebbe a körbe tartozik – tette hozzá az államtitkár.

borítókép - iho.hu
bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz: heol.hu

Megjegyzés küldése

 
Top