A keddi akció célja, hogy felhívják az autósok, kerékpárosok, gyalogosok figyelmét a vasúti átjárók szabályszerű használatára.
Egerben, a vasútállomáshoz közeli Sas utcai vasúti átjárónál tart ellenőrzést kedden a MÁV Zrt. és a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság. Az augusztus 26-án 9-től 12 óráig tartó akció célja, hogy felhívják az autósok, kerékpárosok, gyalogosok figyelmét a vasúti átjárók szabályszerű használatára
A MÁV és a rendőrség minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, országszerte közös akciókkal hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egy sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden átjárós baleset elkerülhető.
Tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat.
A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón áthaladás szabályait, amelyeket a gépjárművezetők, kerékpárosok, gyalogosok rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből, vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet teremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű. Fontos tudatosítani, hogy az útátjárós baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg a kereszteződést.
Az ütközések nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak
A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, a vezetés közbeni telefonálás okozza. A fülhallgató nélküli mobilhasználat ugyanis elterelheti a vezető figyelmét, így előfordulhat, hogy a vasúti átjáró tilos jelzését nem veszi észre. Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének. A balesetek csaknem 100 százalékát a gépjárművezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza. Emellett az ütközések egyaránt nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak mind a balesetért felelős sofőrök, mind a vasúttársaság számára: a menetrend felborul, ami akár több ezer utasnak jelent kellemetlenséget.
A vonat általános fékútja sokkal nagyobb, mint egy gépkocsié. A vasúti pályán a vasúti járművek kerekei a síneken futnak; a két fém súrlódási együtthatója lényegesen kisebb, mint a közúton a gumi és az útburkolat súrlódási tényezője. A vasúti szerelvények tömege ráadásul sokkal nagyobb (egy személyszállító vonat 200-400 tonna, tehervonat akár 2500 tonna is lehet), ebből adódóan a vonat fékútja többszöröse egy személygépjárműének.
A vonat általános fékútja akár 1000 méter is lehet egy normál fékezés esetén. Rendkívüli helyzetben – úgynevezett gyorsfékezést alkalmazva – ez az érték (120 km/óra sebességgel közlekedő gyorsvonatnál) 500-600 méter.
heol.hu
Egerben, a vasútállomáshoz közeli Sas utcai vasúti átjárónál tart ellenőrzést kedden a MÁV Zrt. és a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság. Az augusztus 26-án 9-től 12 óráig tartó akció célja, hogy felhívják az autósok, kerékpárosok, gyalogosok figyelmét a vasúti átjárók szabályszerű használatára
A MÁV és a rendőrség minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, országszerte közös akciókkal hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egy sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden átjárós baleset elkerülhető.
Tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat.
A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón áthaladás szabályait, amelyeket a gépjárművezetők, kerékpárosok, gyalogosok rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből, vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet teremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű. Fontos tudatosítani, hogy az útátjárós baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg a kereszteződést.
Az ütközések nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak
A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, a vezetés közbeni telefonálás okozza. A fülhallgató nélküli mobilhasználat ugyanis elterelheti a vezető figyelmét, így előfordulhat, hogy a vasúti átjáró tilos jelzését nem veszi észre. Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének. A balesetek csaknem 100 százalékát a gépjárművezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza. Emellett az ütközések egyaránt nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak mind a balesetért felelős sofőrök, mind a vasúttársaság számára: a menetrend felborul, ami akár több ezer utasnak jelent kellemetlenséget.
![]() |
| illusztráció - fotó: heol.hu |
A vonat általános fékútja sokkal nagyobb, mint egy gépkocsié. A vasúti pályán a vasúti járművek kerekei a síneken futnak; a két fém súrlódási együtthatója lényegesen kisebb, mint a közúton a gumi és az útburkolat súrlódási tényezője. A vasúti szerelvények tömege ráadásul sokkal nagyobb (egy személyszállító vonat 200-400 tonna, tehervonat akár 2500 tonna is lehet), ebből adódóan a vonat fékútja többszöröse egy személygépjárműének.
A vonat általános fékútja akár 1000 méter is lehet egy normál fékezés esetén. Rendkívüli helyzetben – úgynevezett gyorsfékezést alkalmazva – ez az érték (120 km/óra sebességgel közlekedő gyorsvonatnál) 500-600 méter.
heol.hu

Megjegyzés küldése