Vasúti és közúti fejlesztések is lesznek Heves megyében, de túlzott kapacitásokat nem kellene kiépíteni. - Első körben Budapesttől Hatvanig, majd később Miskolcig korszerűsítik a 80-as vasúti fővonalat, de Egernek is lesz négysávos autópálya-bekötési útja, s Bátonyterenye és Ózd között is gyorsforgalmi út épül, mondta el egy kis- és középvállalkozásoknak szóló fórumon Egerben Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.
– A közlekedés-fejlesztésben figyelembe kell venni, hogy több évtizedes lemaradásban vagyunk a nyugati országokhoz képest, és az itteni, 300-350 eurós havi átlagjövedelmek is alatta maradnak az uniósoknak. Nem szabad tehát TGV-ről, 20 kilométerenként épített Duna-hidakról és rengeteg határátkelőről álmodozni, hiszen ezek kihasználatlanok lennének, nincs akkora mobilitás és árumozgás. A 120-160 kilométeres sebességgel haladó vonatokra, a Budapest felől a megyeszékhelyekre vezető négysávos gyorsforgalmi utakra viszont szükség van.
Ezek segíthetnek a vasúti utasforgalom növelésében, illetve abban is, hogy a befektetők bármely nagyobb hazai városban letelepedhessenek – mondta Becsey Zsolt, aki szerint el kell találni a méretet, hogy ne termeljen veszteséget.
- Olyan infrastruktúrát (uszodát, sportcsarnokot, utat, vasutat) kell létrehozni, amelyet be tudunk lakni, ezeket ugyanis később fenn is kell tartani. Példaként hozta föl a négyezer kilométeres kerékpárút-hálózatot, amelynek fenntartására, felújítására nincs elkülönített kassza. De a 25 ezer kilométernyi mellékút-hálózattal is az a probléma, hogy az összeset nem lehet felújítani EU-forrásból.
– Szükség van fenntartható városi közlekedés-fejlesztési koncepcióra, meg kell oldani az intermodális csomópontok és a vállalkozás-centrumok létrehozását. Egernek az ipar és a turizmus miatt is fontos a gyorsforgalmi elérhetőség, de nincs szükség mondjuk három bekötésre. A fő közlekedési vonalaktól, az M3-as autópályától és a 80-as vasútvonaltól néhány kilométerre fekszik.
Az intermodális csomópontra is lesznek uniós források, tehát nyitva áll a lehetőség a megvalósításra. A menetrendek összehangolását, a párhuzamosságok kizárását pedig az NFM segíti.
Vasútállomás Egerben. Szükség volna intermodális csomópontra, az építésével kapcsolatban kormányhatározat is született már.
Fotó: Lénárt Márton
>>> bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz - (heol.hu)
– A közlekedés-fejlesztésben figyelembe kell venni, hogy több évtizedes lemaradásban vagyunk a nyugati országokhoz képest, és az itteni, 300-350 eurós havi átlagjövedelmek is alatta maradnak az uniósoknak. Nem szabad tehát TGV-ről, 20 kilométerenként épített Duna-hidakról és rengeteg határátkelőről álmodozni, hiszen ezek kihasználatlanok lennének, nincs akkora mobilitás és árumozgás. A 120-160 kilométeres sebességgel haladó vonatokra, a Budapest felől a megyeszékhelyekre vezető négysávos gyorsforgalmi utakra viszont szükség van.
Ezek segíthetnek a vasúti utasforgalom növelésében, illetve abban is, hogy a befektetők bármely nagyobb hazai városban letelepedhessenek – mondta Becsey Zsolt, aki szerint el kell találni a méretet, hogy ne termeljen veszteséget.
- Olyan infrastruktúrát (uszodát, sportcsarnokot, utat, vasutat) kell létrehozni, amelyet be tudunk lakni, ezeket ugyanis később fenn is kell tartani. Példaként hozta föl a négyezer kilométeres kerékpárút-hálózatot, amelynek fenntartására, felújítására nincs elkülönített kassza. De a 25 ezer kilométernyi mellékút-hálózattal is az a probléma, hogy az összeset nem lehet felújítani EU-forrásból.
– Szükség van fenntartható városi közlekedés-fejlesztési koncepcióra, meg kell oldani az intermodális csomópontok és a vállalkozás-centrumok létrehozását. Egernek az ipar és a turizmus miatt is fontos a gyorsforgalmi elérhetőség, de nincs szükség mondjuk három bekötésre. A fő közlekedési vonalaktól, az M3-as autópályától és a 80-as vasútvonaltól néhány kilométerre fekszik.
Az intermodális csomópontra is lesznek uniós források, tehát nyitva áll a lehetőség a megvalósításra. A menetrendek összehangolását, a párhuzamosságok kizárását pedig az NFM segíti.
Vasútállomás Egerben. Szükség volna intermodális csomópontra, az építésével kapcsolatban kormányhatározat is született már.
Fotó: Lénárt Márton
>>> bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz - (heol.hu)

Megjegyzés küldése