0
Ha valaki még arra is képes, hogy lázas betegen kiszökjön a műhelybe, az nagyon szeretheti a motorokat. Ennek a bizonyos szökésnek története van. Szereplője, az egri Holló Béla évekkel ezelőtt tüdőgyulladást kapott. A lázas állapot egy könnyebb pillanatában halkan megjegyezte, hogy be kellene néznie a műhelybe.

Családtagjai erre kellő szigorúsággal rázárták a lakás összes ajtaját, mire ő egy óvatlan pillanatban kiszökött az ablakon.

Ragyognak a kétkerekű járművek. A P-12-es tulajdonosa, Bögös Gyula (balra) épp olyan motormániás, mint a szerelő Holló Béla.

– Éppen akkor jutott eszembe a megoldás arra a problémára, amin már napok óta törtem a fejemet – idézi fel a nem mindennapi esetet. – Egy 125-ös Csepelen dolgoztam, s nem tudtam rájönni, hogy mi a gond vele. Az ágyban fekve ugrott be, hogy valószínűleg elkötöttem egy vezetéket. Úgy is volt...

Erre a Szöcskének becézett cross-gépre annak idején egy nyári konyhában bukkant rá a magát a veterán motorkerékpárok magán-restaurátorának tituláló ezermester.

Az eredetileg finommechanikai műszerész, gépész- és elektrotechnikus végzettségű férfi meglett emberként ült be újabb két esztendőre az iskolapadba, hogy a budapesti „Pannónia” Motorkerékpár-szerelő Szakiskolában szakmunkás-bizonyítványt és mesterlevelet szerezzen. Holló Béla ugyanis – bár nagy élvezettel szerel más márkákat is – az egykor az Egyesült Államokat, Kanadát, Dél-Amerikát, Kubát és Dél-Afrikát is meghódító Pannóniák szerelmese. Legutóbb például az az 1973-as gyártású P-21-es született újjá a keze alatt, amelyik tizenöt évig feküdt egy, a nagy tiszai árvíz idején összedőlt vályogház romjai alatt.

Sok munka a helyreállítás

>>> bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz -  (heol.hu)

Megjegyzés küldése

 
Top