0

Az ismerős különlegességek közötti kapcsolat pedig egy más tájakról megszokott, mégis ezernyi részletében egyedi látványosság. Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak!

Miskolc városa igazán szerencsés helyzetben van, hiszen ahogy nyugat felé haladva a házak egyre kisebbek lesznek, egy olyan zöld rengeteg tűnik fel az utcák végén, amely sok-sok évre elegendő felfedezést, élményt és egészséges testmozgást ígér, ráadásul egy egészen rövid utazással elérhető.


A Bükk hegység legfőbb kőzettípusa, a hófehér mészkő, az ősi tengerek fenekén keletkezett, megannyi réteg egymásra rakódásával, amelyeket később a hegységképző erők a legtöbb helyen közel függőleges helyzetbe fordítottak. Így mára a Bükk nemcsak hazánk legnagyobb átlagmagasságú hegysége, de hatalmas, függőleges szikláival és szédítő mélységű völgyeivel az egyik legvadregényesebb is. A hegység tömbjébe mélyen beékelődő, egyenletesen magas vízhozamú Szinva és Garanda patak szépséges völgyei egyben a 19. század elején születő vaskohászat bölcsői is voltak.

A hegyek természeti kincseinek felhasználása mégis évtizedekkel később vett nagy lendületet: az első világháború után a hazai erdőállomány nagy része a határokon kívülre került. Az addig csendes Szinva-völgy hirtelen út- és vasútépítéstől lett hangos. A Miskolcot Garadnával összekötő erdei vasút kevesebb mint egy év alatt épült meg. A meredek hegyoldalban haladó pályán kívül nagyobb műtárgyak is készültek. Az Alsó-Hámor fölötti Mély-völgy áthidalására épült viadukt 20 méteres magasságával ma hazánk legmagasabb vasúti hídja.






Fotó: Gulyás Attila

bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz - turizmusonline.hu
http://www.turistamagazin.hu/lillafuredi-allami-erdei-vasut-mikulaskor-is-porog.html

Megjegyzés küldése

 
Top