1

Az elkerülő út 15,5 kilométer hosszan halad majd a megyeszékhely közelében, attól keletre, számos kapcsolatot létrehozva a város felé.

Amikor tavaly az M25-össel Egert elérte a 2x2 sávos gyorsforgalmi hálózat ősszel a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, Nagy Róbert Attila, az állami cég vezérigazgatója interjút adott lapunknak. A vezető nemcsak az az építkezésről beszélt részletesen, hanem az egri elkerülő a városlakók által kifejezetten várt projektjéről is megosztott lapunkkal új információkat.

Azóta a fejlesztés előkésztése a tervek szerint halad előre: legutóbb novemberben írtunk róla annak kapcsán, hogy kihirdették  az előkészítő tervezőket: a feladatot mintegy 149 millió forint értékben az UTIBER Közúti Beruházó Kft., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. és a Pannonway Építő Kft. konzorciuma végzi el. A feladatuk az M25 autóúthoz kapcsolódó, Egert keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát elkészíteni. A 2022 végéig tartó tervezés eredményeként cél a környezetvédelmi engedély megszerzése is, amelynek alapján véglegessé válik a tovább tervezhető nyomvonal.

A műszaki tervezés előrehaladásáról, valamint az egyes közösségi részvételi lépésekről az http://www.egrielkerulo.hu oldalon és a facebook.com/egrielkerulo Facebook oldalon folyamatos tájékoztatást adnak, a frissítéseket rendszeresen várhatják az érdeklődők.

Eger közlekedése a jövőt meghatározó lépést tesz előre

Az elkerülő utat 2×1 sávos, másodrendű főúti kialakítással tervezik tovább, mintegy 15,5 kilométer hosszan, a várostól keletre az észak-déli irányú közúti kapcsolatának biztosíthatósága érdekében, az M25 autóút a 25. és 24. sz. főutak között felfűzve a további országos közutakat és a jelentősebb helyi utakat.

Mint ahogy korábban is beszámoltunk róla, és a NIF most emlékeztet is, Eger elkerülő útjának előzetes vizsgálatára 2019-ben készült el a térségi fejlesztési terv (más néven masterplan). Ez akkor még négy nyomvonalfolyosót elemzett úthálózati szinten (kettőt a várostól nyugatra, míg kettőt a várostól keletre vezetve).

Minél több információ alapján dolgoznak, annál inkább Eger igényeinek megfelelően épül meg az út

A négy vizsgált nyomvonalváltozatot összevetve

a keleti nyomvonalváltozatok forgalmi, hálózati és társadalmi-közgazdasági szempontból jóval kedvezőbbnek bizonyultak a nyugatiakhoz képest, ezért a döntéshozók a város keleti oldalán vezetett nyomvonal tanulmánytervi szintű továbbtervezése mellett döntöttek.

A tervezők a Masterplan alapján több lehetséges nyomvonalváltozatot vizsgálnak majd. A NIF hangsúlyozza:

a nyomvonalfolyosók vizsgálatánál fontos a helyi közlekedési szokásoknak és a turisztikai forgalom irányainak a megismerése.

Olyan nyomvonal kell, amivel mindenki jól jár

A tervezés során olyan nyomvonalat kell meghatározni, ami a megépülése esetén hozzájárul majd a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, segíti a helyi úthálózat tehermentesítését, és új alternatívát nyújt a helyi közlekedéshez is,

ezáltal jelentős mértékben segíti a jobb levegőjű, csendesebb, élhetőbb városi környezet kialakítását.

A tervezés során olyan fontos kérdésköröket vizsgálnak, mint például az út épített és természeti környezetre, a lakosságra gyakorolt hatásai.


magyarepitok.hu, nif.hu

Megjegyzés küldése

  1. Talán nem árt megjegyezni, hogy évekig kérdés volt, keleti elkerülő legyen, vagy nyugati. A józan ész már akkor-évekkel előbb- a keleti elkerülőt választotta volna. Hiszen a város fekvése miatt a keleti elkerülő az, amely a legkevesebb zaj és környezetszennyezéssel járt volna a város számára. Sajnos, az egyéni érdek, a kapzsiság miatt, még olyan nyomvonal is szóba került, amelyben a Rozália temető egy részének szanálása is szóba került. Mindez, azért, mert meghatározó személyiségeknek előre felvásárolt birtokai vannak a Merengő dűlőben. Pedig az Almagyar domb szőlő táblái között a kisajátítási költségek, zajszennyezés, egyéb szennyezés, is jóval elviselhetőbbek, mint a város közvetlen peremén. Arról nem is beszélve, hogy a keleti községek megközelítése is sokat javul. Szomolyának 2005-ben Miskolci építési hatóság által engedélyezett építési engedélye volt a 6,6 km-es bekötőútra, amely a keleti elkerülőre lett tervezve. A 20 km helyett összesen 8 km-s úttal érhetné el azt a várost, amelyhez évszázadok óta teljes egészében kötődik. Somogyi Dénes

    VálaszTörlés

 
Top