A Szalajka-völgy bejáratánál lévő Fatelep állomásról indul. A vonal hossza közel 5 km, a végállomás pedig a Gloriett-tisztás. A Márkus Ágoston egri mérnök tervei alapján megépített keskeny nyomtávú, gőzüzemű erdei vasút 1908-ban kezdte meg működését.
1912-ben lovag Wessely Károly örököse eladta őrgróf Pallavicini Alfonz Károlynak, aki a második világháborúig üzemeltette. A harmincas években (majdnem 30 km hosszú vonalon) főleg a faanyag és mészkő szállítására használták.
Az államosítás óta a vasutat az Egererdő Zrt. üzemelteti. 1966-tól a gőzmozdonyok helyét a dízelmozdonyok vették át. A hatvanas évek végétől az árufuvarozás egyre inkább háttérbe szorult, a turizmus fellendülésével pedig a személyi forgalom lett a meghatározó. Évente megközelítőleg 200 ezer turistát szállítanak a szerelvények. 1999 októberében került forgalomba a Szilvi nevű gőzmozdony egy korabeli vasúti szalonkocsival együtt.
Szeretettel várunk Titeket a pünkösdi hétvégén a Mátra és Bükk erdőségeibe, ahol a Mátravasút, a Felsőtárkányi és Szilvásváradi Állami Erdei Vasút szombat, vasárnap és hétfőn is közlekedik!
MIÉRT ÉRDEMES KISVONATRA SZÁLLNI?
- ÉLMÉNY AZ EGÉSZ CSALÁDNAK
- KARNYÚJTÁSNYIRA A TERMÉSZET
- KELLEMES NOSZTALGIA
- KÖRNYEZETBARÁT KÖZLEKEDÉS
A menetrendek megtalálhatók az következő oldalon: https://www.egererdo.hu/erdei-vasutak vagy a fotók között.
KISVASÚTRA FEL!
EGERERDŐ Zrt.
Megjegyzés küldése