Érezhető módon a nyári szünet beköszöntése előtt szedi össze magát a MÁV+ nevű applikáció, amelynek bevezetését az év elején hirdette meg Lázár János a tízpontos vállalásai között.
A miniszter akkor közölte: az új applikáció májustól lesz elérhető, az év második felére már minden funkciója működni fog,
a legfontosabb új funkciót, a késési biztosítást pedig június egytől már használhatják az utasok.
Egy évet még biztosan várni kell a teljesen működő MÁV+ applikációig
A Világgazdaság még áprilisban tesztelte az új applikációt: a legszembetűnőbb probléma az volt, hogy nem lehetett egy járattal nagyobb időtávlatban tervezni, illetve nem volt egyértelmű, hogy vonatra vagy buszra vonatkozik a menetrend. Ezeket hibákat azóta javították.
A MÁV az alkalmazás elindulásakor úgy fogalmazott: a következő egy évben hónapról hónapra érkeznek majd a frissítések és a hibajavítások.
Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport vezetőjének közlése szerint nem az összes, hanem a leggyakrabban használt funkciókkal indult el a MÁV+ applikáció. „A tíz vállalás egyike az, hogy megújul a MÁV-applikáció.
Több lépésben, de a jövő év tavaszára teljesen
– mondta a Facebookon, vagyis idén mégsem kapja meg a teljes funkcionalitását az alkalmazás.
A MÁV+ applikációban is rögzíthetjük a pénztárnál vett jegyet vagy bérletet, ha késett a jármű / Fotó: MÁV csoport / Facebook
Az új MÁV+ applikáció nem a régi frissítésével vált elérhetővé, hanem le kellett tölteni a nagyobb online áruházakból. Ezt azzal indokolták, hogy amíg nem válik teljessé az új applikáció működése, addig lehet a régebbit is használni.
A legnagyobb változás a késési biztosítás bevezetése
A MÁV-Volán csoport közlése szerint eddig több mint 50 ezren töltötték le az App Store-ból és a Google Playen keresztül, május végén pedig elérhető vált az applikáció frissítésével a késési biztosítás is.
A csoport a Világgazdaságnak elmondta:
- aki a MÁV+ alkalmazásban vásárolja meg a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára,
- aki az interneten, az automatában vagy a jegypénztárnál vásárol, az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.
A közlekedési vállalt sokáig azt kommunikálta, hogy a MÁV+ applikációban majd külön kell bekapcsolni a funkciót, ha az utas érvényesíteni akarja a pénzvisszatérítést, azonban a júniusi frissítés után egyeteművé vált:
a késési biztosítást nem kell külön élesíteni.
Továbbá a jegypénztárnál megvett papíralapú jegyet vagy bérletet is hozzá lehet adni a biztosításhoz a telefon kamerájával vagy kézzel beírva.
A Világgazdasággal azt is közölték, hogy
a MÁV vonatai, a Volánbusz járatai mellett most már a HÉV vonalai és az agglomerációs buszok is bekerültek a késési biztosításba.
Hegyi Zsolt vezérigazgató arról is beszélt, hogy számításaik szerint idén mintegy kétmilliárd forintba kerülhetnek a MÁV-Volán csoportnak a késések utáni pénzvisszatérítések.
Az első három nap alatt a MÁV-Volán csoport több mint 9600 esetben fizette vissza a jegyár felét az utasoknak: összesen 10 millió forint értékben.
Hegyi Zsolt bevezetés kapcsán kiemelte: bár az induláskor
egy informatikai hiba miatt a jegypénztárakban nem minden esetben működött azonnal a biztosítás érvényesítése, ezt a problémát már elhárították.
A pünkösdi hosszú hétvégén egy nem várt technikai hiba okozott fennakadást a Balatonra tartó vonatközlekedésben. Lázár János úgy fogalmazott, hogy mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy „a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg” ahogyan azt vállalták.
Két sorompó hiba miatt több mint egy órás késések alakultak ki, sokan azonban a tájékoztatás hiányára is panaszkodtak és nem jelentek meg a korábban ilyen helyzetekre megigért rásegítő buszjáratok sem.
Emiatt a miniszter közölte, hogy kivételesen
teljes összegű kártérítést fizet a MÁV csoport a balatoni vonal károsultjainak.
Fontos frissítések érkeztek
A MÁV+ május végén újabb funkcióval bővült: már kombinált jegy is elérhető az applikáción keresztül, így – a célállomásig vonatot és buszt is igénybe véve – már nem kell külön tervezni az utazást és külön-külön jegyet venni az igénybe vett járatokra.
Az új applikációban már elérhetők a HÉV budapesti közigazgatási határon kívül a HÉV-jegyek, valamint a TramTrain-jegyek is.
A csoport közlése szerint a városi termékek, nemzetközi ajánlatok jelenleg még nem érhetők el, a kombinált jegyek csak helyközi járatokra érvényesek.
Nyárig még kiegészül a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkciókkal is. A csoport közlése szerint június 21. és augusztus 31. közötti közlekedési főszezonban minden, közforgalmú közlekedéssel elérhető településére megy majd klímás jármű.
A garantált klímás utazás lehetőségét a napok legmelegebb időszakában, 08:00–19:00 óra közötti idősávban való indulással biztosítják.
Megjegyzés küldése