Eger és térsége
Facebook  •  RSS
Minden, ami Eger
Eger és térsége – hírek, történetek, programok
Eger város körvonalrajza
✉HÍRLEVÉLFeliratkozás
Dátum
NÉVNAP: — HOLNAP: —
FRISS HÍREK ➜

Jó hírrel indult a február az éttermekben és cukrászdákban dolgozó vendéglátósok számára. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) legújabb szabályozása értelmében ugyanis fellélegezhetnek a dolgozók a felszolgálási díjak és a borravalók adózásával kapcsolatban. Az új rendszer kedvezőbb feltételeket teremt a bevételek szétosztásakor, aminek köszönhetően több pénz maradhat az érintettek zsebében.

A vendéglátó szektorban dolgozók jövedelmének jelentős részét a borravaló és a felszolgálási díj, teszi ki. 2026 második havától éppen ezeknek az adózása és elosztása válik rugalmasabbá és kedvezőbbé. A NAV közleménye szerint a hónap első napjától az éttermek és a cukrászdák a felszolgálási díj alapjául szolgáló árbevételük akár 20 százalékát is szétoszthatják a munkatársaik között ezen a címen.

Fontos könnyítések jönnek azok számára akiknek a "borravaló" az egyik fő bevételi forrásuk. / Képünk illusztráció! 

Hogy működik az új borravaló-szabályozás?

A 20 százalékos keret a vendégek által elfogyasztott termékek áfával növelt árából számítandó. A szabályozás különlegessége, hogy azok a vendéglátóhelyek is élhetnek ezzel az adózási lehetőséggel a dolgozóiknak juttatott borravaló szétosztásakor, amik egyébként a számlán hivatalosan nem számolnak fel felszolgálási díjat, de a profiljuk alapján megtehetnék azt.

A munkavállalók szempontjából a legnagyobb előny a jelentős adómegtakarításban rejlik.
Az így szétosztott összeg ugyanis teljesen mentesül a személyi jövedelemadó (szja) és a szociális hozzájárulási adó (szocho) alól.
A munkáltatónak, vagyis a kifizetőnek csupán a 18,5 százalékos társadalombiztosítási járulékot kell levonnia belőle, így a pénz nagy része tisztán a dolgozók zsebében marad.

A jogalkotó egy fontos korlátot is beépített a rendszerbe a visszaélések elkerülése végett. A vendégeknek átadott nyugtán vagy számlán továbbra is maximum 15 százalékos felszolgálási díj tüntethető fel. Emellett a bizonylatokon szereplő díj és az utólag felszolgálási díjnak minősített, szétosztott összeg együttesen sem lépheti át a teljes érintett árbevétel 20 százalékos határát.

Az új, kedvezményes szabályokat kizárólag azok az üzletek alkalmazhatják, amelyeket a helyi kereskedelmi hatóság hivatalosan is étteremként vagy cukrászdaként tart nyilván. A hatóság hangsúlyozta, hogy a felszolgálási díjakra vonatkozó minden egyéb korábbi előírás változatlanul érvényben marad az új adókönnyítés bevezetése mellett is.

Az összeállítás eredeti helye, forrása: - ORIGO
Szerkesztői nyilatkozat
A „Minden, ami Eger” oldalán megjelenő tartalmak elsődleges célja a tájékoztatás, valamint Eger és térsége eseményeinek, értékeinek, történetének és közéletének bemutatása. Törekszünk arra, hogy írásainkban a rendelkezésünkre álló információkat pontosan, tényszerűen és lehetőség szerint több forrás alapján közvetítsük.
Közéleti vagy politikai témák feldolgozásakor célunk a tárgyilagos tájékoztatás és a releváns nézőpontok bemutatása. Az ilyen témájú cikkek közlése önmagában nem jelenti valamely politikai párt, szervezet, jelölt vagy közéleti szereplő támogatását.
A cikkekben szereplő információk a közzétételkor rendelkezésre álló adatokon és megjelölt forrásokon alapulnak. Amennyiben új, hiteles információ válik ismertté, a tartalmakat szükség szerint pontosíthatjuk vagy frissíthetjük.
Az oldalon megjelenő tartalmak általános tájékoztatásul szolgálnak, és nem minősülnek jogi, pénzügyi, egészségügyi vagy más személyre szabott szakmai tanácsadásnak.
 
Top