FIGYELMETLENSÉG? | Közös ellenőrzést tartott kedden a rendőrség és a MÁV Egerben a vasúti átjárókban történő balesetek megelőzése érdekében. A szabálysértők bírságot kaptak.
A Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának egyenruhásai és a MÁV Start Zrt. vasútbiztonsági szakemberei kedden délelőtt közös ellenőrzést tartottak a vasúti átjárók biztonsága érdekében.
A megyében a Sas úton megtartott ellenőrzéskor a rendőrök kiemelt figyelmet fordítottak közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevőire, a kerékpárosok és gyalogosok jogkövető magatartásának betartatására, az általuk elszenvedett balesetek megelőzésére.
Az ellenőrzés alatt két gyalogos és két kerékpárját toló személy ment át a vasúti átjáró tilos jelzése ellenére a síneken, veszélyeztetve ezzel a saját életüket és a közlekedés biztonságát.
A rendőrök a szabálysértők ellen minden esetben helyszíni bírságot szabtak ki.
Mint arról beszámoltunk: a MÁV és a rendőrség minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, országszerte közös akciókkal hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egy sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden átjárós baleset elkerülhető.
Az ellenőrzésekkel tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat. A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón áthaladás szabályait, amelyeket a gépjárművezetők, kerékpárosok, gyalogosok rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből, vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet teremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű.
Fontos tudatosítani, hogy az útátjárós baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg a kereszteződést.
A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, a vezetés közbeni telefonálás okozza. A fülhallgató nélküli mobilhasználat ugyanis elterelheti a vezető figyelmét, így előfordulhat, hogy a vasúti átjáró tilos jelzését nem veszi észre. Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének.
A balesetek csaknem 100 %-át a gépjárművezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza. Emellett az ütközések egyaránt nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak mind a balesetért felelős sofőrök, mind a vasúttársaság számára: a menetrend felborul, ami akár több ezer utasnak jelent kellemetlenséget.
A vonat általános fékútja sokkal nagyobb, mint egy gépkocsié. A vasúti pályán a vasúti járművek kerekei a síneken futnak; a két fém súrlódási együtthatója lényegesen kisebb, mint a közúton a gumi és az útburkolat súrlódási tényezője. A vasúti szerelvények tömege ráadásul sokkal nagyobb (egy személyszállító vonat 200-400 tonna, tehervonat akár 2500 tonna is lehet), ebből adódóan a vonat fékútja többszöröse egy személygépjárműének. A vonat általános fékútja akár 1000 méter is lehet egy normál fékezés esetén. Rendkívüli helyzetben – úgynevezett gyorsfékezést alkalmazva – ez az érték (120 km/óra sebességgel közlekedő gyorsvonatnál) 500-600 méter.
heol.hu
A Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának egyenruhásai és a MÁV Start Zrt. vasútbiztonsági szakemberei kedden délelőtt közös ellenőrzést tartottak a vasúti átjárók biztonsága érdekében.
A megyében a Sas úton megtartott ellenőrzéskor a rendőrök kiemelt figyelmet fordítottak közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevőire, a kerékpárosok és gyalogosok jogkövető magatartásának betartatására, az általuk elszenvedett balesetek megelőzésére.
Az ellenőrzés alatt két gyalogos és két kerékpárját toló személy ment át a vasúti átjáró tilos jelzése ellenére a síneken, veszélyeztetve ezzel a saját életüket és a közlekedés biztonságát.
A rendőrök a szabálysértők ellen minden esetben helyszíni bírságot szabtak ki.
![]() |
Képünk illusztráció Fotó: Gál Gábor
|
Az ellenőrzésekkel tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat. A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón áthaladás szabályait, amelyeket a gépjárművezetők, kerékpárosok, gyalogosok rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből, vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet teremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű.
Fontos tudatosítani, hogy az útátjárós baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg a kereszteződést.
A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, a vezetés közbeni telefonálás okozza. A fülhallgató nélküli mobilhasználat ugyanis elterelheti a vezető figyelmét, így előfordulhat, hogy a vasúti átjáró tilos jelzését nem veszi észre. Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének.
A balesetek csaknem 100 %-át a gépjárművezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza. Emellett az ütközések egyaránt nagy erkölcsi és anyagi kárral járnak mind a balesetért felelős sofőrök, mind a vasúttársaság számára: a menetrend felborul, ami akár több ezer utasnak jelent kellemetlenséget.
A vonat általános fékútja sokkal nagyobb, mint egy gépkocsié. A vasúti pályán a vasúti járművek kerekei a síneken futnak; a két fém súrlódási együtthatója lényegesen kisebb, mint a közúton a gumi és az útburkolat súrlódási tényezője. A vasúti szerelvények tömege ráadásul sokkal nagyobb (egy személyszállító vonat 200-400 tonna, tehervonat akár 2500 tonna is lehet), ebből adódóan a vonat fékútja többszöröse egy személygépjárműének. A vonat általános fékútja akár 1000 méter is lehet egy normál fékezés esetén. Rendkívüli helyzetben – úgynevezett gyorsfékezést alkalmazva – ez az érték (120 km/óra sebességgel közlekedő gyorsvonatnál) 500-600 méter.
heol.hu

Megjegyzés küldése