Az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán jelentette be, hogy „megvan a forrás: kezdődhet 1000 kilométer vasúti pálya felújítása”. Lázár János tájékoztatása szerint az Európai Beruházási Bank végre befogadta a magyar hitelkérelmet. A tárcavezető bejegyzésének a „Honvédők vs. árulók 1:0!” címet adta és azt írta:
„eredményesebben védtük a nemzeti érdeket, mint ahogy az ellendrukkerek támadták”.
„Hiába próbáltak kavarni a saját hazájuk ellen a Tisza brüsszeli emberei, hiába helyezte politikai nyomás alá a bank vezetését az Európai Bizottság, végül győzött a józan ész és a közös gazdasági érdek” – tette hozzá a miniszter, aki azt is tudatta, hogy
Ezek a vasútfejlesztések valósulnak meg
Hogy milyen konkrét fejlesztések valósulhatnának meg, Pósalaki László, a MÁV pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese tette közzé a Közlekedéstudományi Egyesület április 10-i bükfürdői konferenciáján, ahol a felújítások pontos listáját is ismertették. Az EIB-projektek prioritási sorrendben vannak feltüntetve:
- Központi forgalomirányítás fejlesztése 4 vonalon. Ezek 70-es (Budapest–Vác–Szob, 80-as (Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely), 100a (Budapest–Cegléd Szolnok) és 140-es (Cegléd–Kecskemét–Szeged),
- 140-es vonalon Kiskunfélegyháza–Szeged Rendező vasútvonal korszerűsítése,
- a 30-ason a Székesfehérvár–Lepsény pályafelújítás,
- a 20-as vonalon Veszprém–Boba pályafelújítás,
- Gubacsi híd rekonstrukciója,
- Városligeti elágazás–Kőbánya-Kispest–Vecsés, Monor–Albertirsa pálya-korszerűsítése, illetve ETCS2 kiépítése Városligeti elágazás–Kőbánya-Kispest között,
- az 1-es vonalon Almásfüzitő–Komárom szakasz fejlesztése,
- 7 + 1 transzformátor-alállomás fejlesztése az 1-es, 40-es és 80-as vonalakon,
- a 142-esen Dabas–Lajosmizse–Kecskemét vonal villamosítása és elővárosi fejlesztése,
- Székesfehérvár–Poprác távközlés, erősáram és biztosítóberendezés fejlesztése,
- Hatvan–Füzesabony egyszerűsített korszerűsítése,
- eszközbeszerzés, munkagépek,
- szolnoki állomás pályafelújítása.
a következő bő 1 évben közel 800 milliárd forintnyi értékben valósulhatnak meg olyan vasúti infrastruktúra-fejlesztési projektek, amelyek jók a magyar embereknek, de jók az európai gazdaságnak is.
Kiemelt kép forrása: Lázár János Facebook-oldala
Forrás: Facebook

Megjegyzés küldése