0
Az építési és közlekedési miniszter szerint az, hogy az Európai Beruházási Bank végre befogadta a magyar hitelkérelmet és elindulhat mintegy 1000 kilométernyi vasúti pálya felújítása, annak az eredménye, hogy eredményesebben védték a nemzeti érdeket, mint ahogy az ellendrukkerek támadták.

Az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán jelentette be, hogy „megvan a forrás: kezdődhet 1000 kilométer vasúti pálya felújítása”. Lázár János tájékoztatása szerint az Európai Beruházási Bank végre befogadta a magyar hitelkérelmet. A tárcavezető bejegyzésének a „Honvédők vs. árulók 1:0!” címet adta és azt írta:

eredményesebben védtük a nemzeti érdeket, mint ahogy az ellendrukkerek támadták”.

Hiába próbáltak kavarni a saját hazájuk ellen a Tisza brüsszeli emberei, hiába helyezte politikai nyomás alá a bank vezetését az Európai Bizottság, végül győzött a józan ész és a közös gazdasági érdek” – tette hozzá a miniszter, aki azt is tudatta, hogy

Ezek a vasútfejlesztések valósulnak meg

Hogy milyen konkrét fejlesztések valósulhatnának meg, Pósalaki László, a MÁV pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese tette közzé a Közlekedéstudományi Egyesület április 10-i bükfürdői konferenciáján, ahol a felújítások pontos listáját is ismertették. Az EIB-projektek prioritási sorrendben vannak feltüntetve:

  1. Központi forgalomirányítás fejlesztése 4 vonalon. Ezek 70-es (Budapest–Vác–Szob, 80-as (Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely), 100a (Budapest–Cegléd Szolnok) és 140-es (Cegléd–Kecskemét–Szeged),
  2. 140-es vonalon Kiskunfélegyháza–Szeged Rendező vasútvonal korszerűsítése,
  3. a 30-ason a Székesfehérvár–Lepsény pályafelújítás,
  4. a 20-as vonalon Veszprém–Boba pályafelújítás,
  5. Gubacsi híd rekonstrukciója,
  6. Városligeti elágazás–Kőbánya-Kispest–Vecsés, Monor–Albertirsa pálya-korszerűsítése, illetve ETCS2 kiépítése Városligeti elágazás–Kőbánya-Kispest között,
  7. az 1-es vonalon Almásfüzitő–Komárom szakasz fejlesztése,
  8. 7 + 1 transzformátor-alállomás fejlesztése az 1-es, 40-es és 80-as vonalakon,
  9. a 142-esen Dabas–Lajosmizse–Kecskemét vonal villamosítása és elővárosi fejlesztése,
  10. Székesfehérvár–Poprác távközlés, erősáram és biztosítóberendezés fejlesztése,
  11. Hatvan–Füzesabony egyszerűsített korszerűsítése,
  12. eszközbeszerzés, munkagépek,
  13. szolnoki állomás pályafelújítása.

a következő bő 1 évben közel 800 milliárd forintnyi értékben valósulhatnak meg olyan vasúti infrastruktúra-fejlesztési projektek, amelyek jók a magyar embereknek, de jók az európai gazdaságnak is.

A vágány mellett tessék vigyázni: indul a munka!” – írta a bejegyzés végén Lázár János.

Kiemelt kép forrása: Lázár János Facebook-oldala

 Forrás: Facebook

Megjegyzés küldése

 
Top