Évtizedek óta a hatvani vasútállomáson, a mozdonyjavító műhely mögött áll a második világháborús Bumbardó, a 520.075-ös gőzmozdony. Az idő vasfoga nem kímélte a valamikor jobb időket megélt német hadi mozdonyt. A Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület tagjai úgy döntöttek, nem hagyják a gőzös végleg az enyészeté legyen, és mozdonymentő akciót hirdettek.
Birincsik József, az egyesület aktív tagja lapunknak elmondta: a vasútbarátok célja az, hogy a gőzmozdonyt, mint közlekedéstörténeti eszközt, megóvják az utókor számára. A Bumbardó 1985-ig dolgozott a teherszállításban, a kisterenyei fűtőház bezárása után, az 1990-es évek végén került a hatvani vasútállomásra. Nem végeztek rajta komolyabb karbantartást, így valóban elérkezett az ideje a felújításnak.
Az egyesület tagjai és segítői idén március 12-én kezdték el a munkálatokat, ami várhatóan több hétvégét vesz majd igénybe. A második munkanapon, március 19-én a lelkes önkéntesek újra találkoztak a hatvani vasútállomáson. Drótkefét, csiszolókorongot és egyéb kaparó szerszámot ragadtak a kezükbe és a több tonnás mozdonyt igyekeztek megszabadítani a rozsdától. Amikor a helyszínen jártunk, az önkéntesek már nemcsak a mozdony külsejét csiszolták, hanem a vágányt is rendezték.
Birincsik József, a munkálatok vezetője kifejtette: március 12-én az egykori gőzmozdony állagmegóvó javítsa a hatalmas felület megtisztításával kezdődött.
– A második munkanapon folytattuk tovább a megkezdett munkát a felmaródott festék eltávolításával, a rozsdás felületek csiszolásával, valamint a vágánymező megtisztításával. Sok munkát adott a vezetőfülke, ahol az átszakadt padló fa burkolatát és a mozdonysátor fa tetejét is erősen korhadt állapotban találtuk. Ezeket is szeretnénk kijavítani, hogy a vezetőállás biztonságosan látogatható legyen – tudatta Birincsik József. A mozdonymentő akcióban 10-15 ember vett részt. Az önkénteseket leginkább a vasúti eszközök csodálata késztette arra, hogy segítsenek a Bumbardó felújításában.
Eszenyi Marcell kilenc évesen a legfiatalabb önkéntes volt március 19-én.
– Apukámmal Gödöllőről érkeztünk segíteni. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz majd lefestve a gőzös. Nagyon érdekelnek egyébként a mozdonyok. Lehet, hogy mozdonyvezető leszek – mesélte terveiről Marcell.
Műfüsttel újra pöfékel a gőzmozdony
- bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz - heol.hu
Birincsik József, az egyesület aktív tagja lapunknak elmondta: a vasútbarátok célja az, hogy a gőzmozdonyt, mint közlekedéstörténeti eszközt, megóvják az utókor számára. A Bumbardó 1985-ig dolgozott a teherszállításban, a kisterenyei fűtőház bezárása után, az 1990-es évek végén került a hatvani vasútállomásra. Nem végeztek rajta komolyabb karbantartást, így valóban elérkezett az ideje a felújításnak.
Az egyesület tagjai és segítői idén március 12-én kezdték el a munkálatokat, ami várhatóan több hétvégét vesz majd igénybe. A második munkanapon, március 19-én a lelkes önkéntesek újra találkoztak a hatvani vasútállomáson. Drótkefét, csiszolókorongot és egyéb kaparó szerszámot ragadtak a kezükbe és a több tonnás mozdonyt igyekeztek megszabadítani a rozsdától. Amikor a helyszínen jártunk, az önkéntesek már nemcsak a mozdony külsejét csiszolták, hanem a vágányt is rendezték.
Birincsik József, a munkálatok vezetője kifejtette: március 12-én az egykori gőzmozdony állagmegóvó javítsa a hatalmas felület megtisztításával kezdődött.
Szorgos emberek az öreg mozdonyon. Lelkes önkéntesek munkájával újulhat meg a hatvani vasútállomáson álló második világháborús gőzmozdony. Fotó: Albert Péter
Eszenyi Marcell kilenc évesen a legfiatalabb önkéntes volt március 19-én.
– Apukámmal Gödöllőről érkeztünk segíteni. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz majd lefestve a gőzös. Nagyon érdekelnek egyébként a mozdonyok. Lehet, hogy mozdonyvezető leszek – mesélte terveiről Marcell.
Műfüsttel újra pöfékel a gőzmozdony
- bővebben a cikk eredeti helyén olvashatsz - heol.hu
Megjegyzés küldése