0
A Magyar Államkincstár szerteágazó tevékenységéhez kötődő szolgáltatások elérését könnyíti meg a szervezet Egerben működő országos call centerének 14 millió forintból megvalósult bővítése – mondta Dancsó József, a Magyar Államkincstár elnöke hétfőn Egerben, sajtótájékoztatón.

Szavai szerint az Államkincstár átalakítása a “jó állam, modern állam” eszmeiségét követi. Ennek egyik legfontosabb eleme pedig az információk minél gyorsabb, hatékonyabb eljuttatása az ezt igénylő emberekhez.

Dancsó József rámutatott: Egerben kiváló közegben működik a call center, ugyanakkor meg kellett találni a módját annak, hogy a megnövekedett igényeket is ki tudják elégíteni. A több százezer ügyfelet kiszolgáló, évente mintegy 2,5 millió telefonhívást bonyolító és 33 ezer e-mailes megkeresésre válaszoló telefonos szolgálat egyebek mellett családtámogatási, energiaár-támogatási és értékpapír-forgalmazási ügyekben is segíti az embereket – hangsúlyozta.

Az elnök közlése szerint a call center bővítésével 15 új munkahelyet teremtettek, így már 43-an dolgoznak a központban. Az új munkatársak képzése július 1-jével kezdődött, jelenleg a betanulás zajlik, augusztus végétől pedig már ők is “élesben” informálják majd az ügyfeleket.

Dancsó József kitért arra is, hogy az egri beruházás nem merült ki a call center bővítésében: a Magyar Államkincstár Heves Megyei Igazgatóságának épületében egy hatvan férőhelyes oktatótermet is kialakítottak 30 millió forintért.

Az elnök elmondta: az Államkincstár számára ugyancsak fontos, hogy minél több helyen tudják értékesíteni a babakötvényeket, illetve az állampapírokat. Ennek a stratégiának megfelelően rövidesen 24 új értékesítési pontot nyitnak meg az országban.

Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium államháztartásért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a call center bővítése erősíti a szolgáltató államot, illeszkedik abba a folyamatba, melynek során 66 kormányablak, illetve számos állampapírt forgalmazó pont nyílt meg országszerte az utóbbi években. Felidézte: több száz milliárd forintra rúg a költségvetésben az a tétel, melynek ügyében a call centerhez fordulhatnak az emberek, csak a családtámogatások összege meghaladja a 450 milliárd forintot.

fotó: Pete Zsolt

Az államtitkár rámutatott: a call center bővítésével találkozott a kormányzati, országgyűlési szándék a lakosság igényeivel.

Banai Péter Benő úgy fogalmazott: gazdasági jelentőséggel is bír, hogy az állam és intézményrendszere miként látja el a feladatát. Szavai szerint az új állampapír-konstrukcióknak, illetve a hatékony intézményrendszernek köszönhetően a központi államadósságon belül a lakossági finanszírozás mértéke a négy évvel ezelőtti négy százalékról mára tíz százalékra emelkedett. Azaz: a lakosok stabil jövedelemhez jutnak a magyar állampapírok megvásárlásával.

“A központi költségvetés által kifizetett pénz növekvő részben a magyar lakossághoz jut el, a magyar lakosság megtakarításait, jövedelmét bővíti” – hangsúlyozta.

Zay Ferenc megyei igazgató az új oktatási központ jelentőségét hangsúlyozva felhívta a figyelmet: a létesítmény megyei, regionális, de országos szinten is kiváló helyszíne lehet a külső és belső oktatásnak.

egrihirek.hu

Megjegyzés küldése

 
Top