0
Eger hazánk egyik turisztikai fellegvára. A megyeszékhelyen való közlekedés ezért is volt problémás 2015-ben: megállás nélkül épült valami, és voltak időszakok, amikor a fél város munkaterületet jelölő táblákkal volt teli. Szezonkezdetkor arra kérdeztünk rá, mire számíthatunk idén. Az önkormányzat médiareferense válaszolt.

Elsőként arra voltunk kíváncsiak, hogy a hosszú ideje legneuralgikusabb problémák közé sorolható belvárosi közlekedés letisztult-e azzal, hogy az önkormányzat új szabályozást léptetett életbe. Feltett kérdéseink arról szóltak, mennyire lehet betartatni, hogy csak az és akkor autókázzon az övezetben, akinek erre joga van, s amikorra az engedélye szól.

Zentai László, a megyeszékhely helyhatóságának médiareferense szerint az elmúlt másfél hónap tapasztalata alapján elmondható: a történelmi belváros területén nagymértékben csökkent a gépjárművek forgalma. A közterület-felügyelők járőrszolgálataikon több alkalommal intézkedtek azokkal szemben, akik engedély nélkül közlekedtek a belvárosban. Olyanokkal szemben is eljártak, akik jogosultak ugyan a behajtásra, de 10 óra után várakoztak közterületen.

Csökkent azon gépjárművezetők száma, akik a Kossuth utca irányából az Eszterházy téren át, az egyirányú utca forgalmával szemben hajtottak be, ezt a rendőrkapitánysággal közös járőrszolgálatok során ellenőrizte a közterület-felügyelet.

A 25-ös főút városon átvezető szakasza teljes felújításon esett át. Ennek egy pár száz méteres részét nem sikerült befejezni még a kivitelezőnek a Mátyás király úton Fotó: Korsós Viktor

– A munkában nagy segítséget nyújtanak felügyelőinknek a belváros területére telepített térfigyelő kamerák: több alkalommal indult azonnali ellenőrzés a rögzített képek alapján. A február óta eltelt rövid időszakban természetesen érkezett kritikus észrevétel, ugyanakkor a belvárosban élő egriektől számos pozitív véleményt is kaptunk, hiszen az új közlekedési rend hatására az autós forgalom valóban érzékelhetően csökkent a korlátozott forgalmú területen – fogalmazott a médiareferens.

Egerben a Kossuth utca jelenti a másik „elvarratlan szálat” közlekedési szempontból. Részben bicikliút keresztezi, részben a belvárosi övezet határvonala, másrészt parkoló zóna is, ugyanakkor autóbuszok útvonala. Ezért is szerettük volna megtudni, hogy történik-e átalakítás a rövid vagy a hosszabb távú tervek szerint. Olvasói felvetésben hallottunk például arról, hogy a Kossuth utca 28. előtt lehetetlen a járdán eljárni babakocsival vagy mozgáskorlátozottak mopedjével. Megkérdeztük ezért: jelezték-e már ezt a városházának, van-e valami megoldási terv?

– A Kossuth Lajos utca felújítása is szerepel a tervezett TOP-projektek között. A beavatkozás területi kiterjedését, műszaki tartalmát össze kell hangolni a szennyvíz-hálózat rekonstrukciós KEHOP-pályázatunkkal (Erről a Hírlap is tudósított a napokban megjelent kormányhatározat kapcsán. – A szerk.), valamint a gyógyhelyfejlesztési projektünkkel is (ez pedig GINOP-os, tehát egy harmadik „ablak”). Ez a folyamat zajlik most, miközben a Kossuth utca teljes felújítására – ugyancsak ezekben a napokban – egy tanulmányterv készül. E terv (és a részletes költségbecslés) alapján születhet döntés a Kossuth utca megújításának pontos műszaki tartalmáról.

- bővebben a cikk eredeti helyen olvashatsz - heol.hu

Megjegyzés küldése

 
Top