Elfogadásra és toleranciára neveli a gyerekeket egy alapítvány pályázata, melyet az országban tizenegy iskola, köztük az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorlóiskolája nyert el.
Az akadálymentesített Barkóczy úti épület udvarán a gyerekek megtapasztalhatták, milyen kerekesszékkel, vagy éppen vakon élni.
– Az osztályfőnöki óra nem alkalmas arra, hogy megmutassuk a gyerekeknek mindezt, élményeket kell adnunk számukra, mellyel formáljuk a szemléletüket, hiszen nem lehet elég korán kezdeni – fogalmazta meg véleményét Párkányi István pedagógus és szervező, aki azt is hozzátette: a gyerekek az alapítvány programjának köszönhetően nyitottan és érdeklődően próbálták ki az érzékenyítő feladatokat.
Kelemen Petra, az alapítvány kommunikációs munkatársa elárulta, a tíz éve sikeres program helyszínenként – így az egri iskolában is – kétszáz fiatalt mozgat meg.
– A gyerekek nem ítélkeznek, ők inkább félnek, de az élményekkel ezen változtathatunk – osztotta meg velünk meglátásait Kelemen Petra.
>>> a cikk forrása - (heol.hu)
Az akadálymentesített Barkóczy úti épület udvarán a gyerekek megtapasztalhatták, milyen kerekesszékkel, vagy éppen vakon élni.
– Az osztályfőnöki óra nem alkalmas arra, hogy megmutassuk a gyerekeknek mindezt, élményeket kell adnunk számukra, mellyel formáljuk a szemléletüket, hiszen nem lehet elég korán kezdeni – fogalmazta meg véleményét Párkányi István pedagógus és szervező, aki azt is hozzátette: a gyerekek az alapítvány programjának köszönhetően nyitottan és érdeklődően próbálták ki az érzékenyítő feladatokat.
Kelemen Petra, az alapítvány kommunikációs munkatársa elárulta, a tíz éve sikeres program helyszínenként – így az egri iskolában is – kétszáz fiatalt mozgat meg.
A gyerekek azt is kipróbálhatták, hogyan boldogulnak a látássérültek Fotó: Berán Dániel
>>> a cikk forrása - (heol.hu)

Megjegyzés küldése