Talán minden idők legerősebb mezőnye érkezik a jövő héten sorra kerülő Eger-ralira. A komoly eredményeket felmutatni tudó élmezőny képviselői a legkorszerűbb technikával indulnak, ráadásul az autók jelentős része vadonatúj.
Az 1-es rajtszámot a szlovák Jaroslav Melichárek/Erik Melichárok páros kapta, mégpedig annak köszönhetően, hogy ők rendelkeznek a legmagasabb FIA prioritással. A tavalyi Eger-rali harmadik helyezettjei azzal a Ford Fiesta WRC-vel állnak rajthoz, amellyel a tavalyi rali világbajnokság német futamán is részt vettek. A legalacsonyabb rajtszám a hagyományok szerint a tavalyi Eger-rali leggyorsabbjának, Gregorz Grybnek járt volna, aki nagy csatában győzte le a két Melicháreket. Mivel a lengyel versenyző idén az idén nem WRC-vel, hanem egy R5-ös kategóriába tartozó Ford Fiestával versenyez, a feladata jóval nehezebb lesz.
Az elmúlt évi abszolút magyar bajnokot és Herczig Norbertet egy R5-ös Skoda Fabiában láthatja a közönség. A 2-es rajtszámmal induló páros a tavaly Egerben – amelynek során megnyerték a magyar értékelést – még egy hasonló típusú, de Szuper 2000-es kategóriába tartozó autóval állt rajthoz, év közben azonban átváltottak egy R5-ösre. Annak ellenére, hogy a két autó más vezetéstechnikát kíván, a váltás zökkenőmentesen zajlott, ugyanis azonnal megnyerték vele a Veszprém-ralit. A bajnokok nem titkolt szándékkal ismét győzni jönnek Egerbe. Hasonló autót – mégpedig egy vadonatúj példányt – hoz Pavel Valousek, aki tíz évvel ezelőtt még a rali világbajnokságon versenyzett a Suzuki gyári csapatában. A mezőny harmadik R5-ös Skodáját Tomas Kukukca vezeti, amely Valousek autójával hasonlóan vadonatúj példány.
A magyar élmezőny nagy része az R5-ös Ford Fiestára szavazott, ezzel indul például a háromszoros abszolút magyar bajnok Kazár Miklós és Ferenc Ramón. Kazár tavalyi autóját annak Lencse Zoltánnak a kezei között lesz látható, aki már két külföldi megmérettetéssel készült a magyar bajnokság nyitányára. „Nullkilométeres” autóval készül Hadik András és riválisa, Trencsényi József.
A két autó a 150 és 151-es karosszériaszámot viseli, ami azt jelenti, hogy ebből a típusból ezek a legfrissebb darabok, csak nemrég hagyták el az M-Sport angliai bázisát. Azt a Fordot, mellyel Hadik az elmúlt évi Eger-ralin vett részt, az idén Bodolai László tereli majd, akinek ez lesz az első erőpróbája az R5-ös kategóriában. A 95-ös karosszéria számú Fordot, amely eddig csak a finn ralipályákat koptatta, ifj. Kiss Lászlóval a volán mögött gurul a nézők elé. A korábban együléses autókkal versenyző Kiss Pál Tamás bátyja itt mutatkozik be a legerősebb kategóriában. További három R5-ös Fiestát láthat még a közönség, amelyekkel a Kovács Antal és két szlovák versenyző nevezett.
Látszólag minden változatlan a hétszeres magyar bajnok, ifj. Tóth Jánosnál, aki hű maradt navigátorához, a gyöngyösi származású Szőke Tamáshoz és Peugeot 208 T16 típusú versenyautójához. Csakhogy a hírek szerint csapata, a Tagai Racing Technology nem a tavalyi R5-öst, hanem egy frissebb évjáratú autót hoz Egerbe.
Bútor szórakoztat
A mezőny igazi különlegességét jelenti a Peugeot 306 Maxi Kit Car versenyautója, amellyel Bútor Róbert áll rajthoz. Hiába van szó egy 1997-es technikáról, a jármű látványával és hangjával biztosan elnyerni a nézők tetszését. Az Eger-rali 2011-es győztese bevallotta, hogy csak a saját és a közönség szórakoztatására autózik.
fotó: Lénárt Márton
a cikk eredeti helye - heol.hu

Megjegyzés küldése