0

Jócskán átalakultak a karácsonyi vásárlási szokások a járvány miatt. Egyre többen internetről rendelik az ajándékot, de a kereskedők azt tapasztalják, hogy aki be is megy az üzletbe nem nézelődik, hanem inkább céltudatosan vásárol.

A kereskedelemben visszaesést hozott a járvány, ráadásul sokan hagyhatják az utolsó pillantra az élelmiszerek beszerzését is – hangzott el az M1 Híradójában.

Az interneten keres karácsonyi ajándékot Radvánszki Gábor. Nem először – és nem is utoljára. Azt mondja, évek óta előszeretettel rendel a webáruházaktól.

„Gyors, jó, praktikus, nem kell semmit sorban állni, pláne a plázákban, ha nagyon nagy tömegnyomor van, és azért van választási lehetőség, nagyon sok portál kínálja ugyanazt a terméket, ki kell választani a legolcsóbbat, és meg kell rendelni” – mondta.

Ugyan a vírus óta igencsak fellendült az internetes kereskedelem, sokan azonban továbbra is kitartanak a személyes vásárlás mellett. Akárcsak ebben az élelmiszerüzletben, ahol úgy tűnik, a legtöbben idén sem hagyták az utolsó pillanatra a karácsony előtti nagybevásárlást.

„A halat,

mindent előre megvettem és mélyhűtöttem,

mert nem szeretem a nagy tumultust, meg sorban állni” – mondta Pásztorné Boldizsár Ágnes vásárló.

Ilyenkor leginkább a tartós élelmiszerek fogynak, de egyre többen keresik a friss termékeket- a húsárukat például. Ennél az üzletláncnál egyelőre azt tapasztalják, hogy a korlátozások sok vásárlót elbizonytalaníthattak.

„Azzal kalkulálunk, hogy az utolsó öt nap jelentős forgalmat fog hozni, de a felkészülést az ünnepre a vásárlók sokkal később kezdték meg, mint az előző években, tehát jelentős mértékű a lemaradás” – hangsúlyozta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.

A karácsonyi ajándékok jelentős része műszaki cikk. Ebben a budapesti elektronikai üzletben nem tapasztalták a forgalom csökkenését, de a vásárlási szokások változást ők is érzik.

„Az ügyfelek sokkal tudatosabban érkeznek az áruházakban és nézelődés helyett konkrét termékeket keresnek,

az érdeklődést pedig az online platformokon bonyolítják le. A karácsony fő slágerei azok a televíziók, az álló porszívók, valamint a telefonok lesznek, de a toplistákon jelen lesznek a szépségápolási cikkek” – közölte Fazekas Bálint, a Vöröskő Kft. igazgatósági tagja.

Az már biztos, hogy nehéz évet zár majd a kereskedelem. A szakemberek szerint az élelmiszeriparon kívül csaknem valamennyi ágazatban lesz visszaesés.

„Ez a pár nap itt karácsony előtt illetve pár hét, amióta a forgalmi emelkedés tapasztalható, sajnos azt gondoljuk és azok a tapasztalatok, visszajelzések vannak, hogy

nem fogjuk tudni hozni a bázisévet

más termékek esetében” – mondta Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

A kereskedelmi szövetség vezetője üdvözölte, hogy a kormány az ünnepekre felfüggesztette az idősek vásárlási idősávját, mert ezzel a tapasztalatok szerint érzékelhetően csökkent a zsúfoltság, és minden korosztály védettebbé vált.

A címlapfotó illusztráció

forrás: M1

Megjegyzés küldése

 
Top